Meraklıları için altının tarihi ve ticari maceraları

Merhabalar arkadaşlar… Kazançlı yatırım araçları hakkında yazdığımız onlarca yazıdan farklı olarak bugün; “Nasıl” ana fikirli değil de, “Neden?” temalı bir yazı yazmak istiyorum…:) Şöyle ki; bugün altının en değerli madenlerden biri olduğunu 3 yaşında çocuk bile bilir. Altın makaleleri ile ilgili sayfalarca makaleler, yorumlar, tüyolar okuruz. “Altın yatırımı karlı mıdır?” diye sorarak araştırmalar yaparız. Ama olayın köküne inersek; “Altın neden bu kadar değerlidir?” “Neden sahibini milyoner yapma potansiyeli taşır?” “Uğrunda binlerce kişinin harcandığı savaşları yaşatan; insanı insana hayvan muamelesi yaptırtarak kolonileşmeleyi körükleyen bu elemente insanlık olarak neden taparız?” gibi sorularında üzerine çok azımız gider…

Zaten sonuç itibariyle altın, gümüş, petrol, vs. tüm madenler bizim onlara biçtiğimiz rol sebebiyle değerlidir. Para da ürünlere birbirlerine göre göreceli olarak biçtiğimiz sanal bir değerdir. Fakir veya zengin olmamız; çok veya az zengin olmamız da dünya çağında yarattığımız bu illüzyonun kuralları içerisinde gerçekleşir. Şimdi; konumuza dönecek olursak:

Altın neden değerlidir?

Herkesin vereceği ilk cevap şüphesiz “Çok zor oksitlenir.” olacaktır. Ki doğru da… Altını diğer elementlerden ayıran en meşhur özelliği budur. Ama bugün bir kuyumcuya gittiğiniz zaman altının alış fiyatına bakar ve size onun nakit karşılığını verir, o kadar… “Ooo; bana çok zor oksitlenen bu Au sembollü elementten verdiğin için sana çok para vereceğim.” diye düşünmez…:D Yani mesleğinin bel kemiğini oluşturan maden hakkında o kadar da derinlemesine düşünmez.

Simgesi “Au” ve atom numarası 79 olan bu kıymetli maden; insanoğlu işlemeciliği öğrendiğinden beri onun ilgi odağı olmuştur. Altınla ilk kez tanışan atalarımızın dikkatini çeken ilk şey mutlaka renginin canlılığı ve parlaklığı olmuştur.

Geçen yüzyıllar boyunca işlemecilik konusunda daha da bilgili hale gelen insanoğlu; altının son derece kolay işlendiğini, uzun yıllar boyunca asla paslanmadığını ve asitler karşısında erimediğini fark edince; altını en gözde madenlerden biri olarak benimsemiştir.

Cisimlere değer biçmek adına paranın kullanılmaya başlamasıyla birlikte; yukarıda saydığım özelliklerinden dolayı altına en yüksek parasal değer biçilmiştir. Yani altın; aslında bugün kullandığımız takı, kolye, yüzük, bilezik gibi süs amaçlarıyla son derece alakasız sebeplerden dolayı değerlidir…:D

Altın; paranın icadından önce de tabii ki değerliydi. Antik imparatorlukların kalıntılarından edinilen bilgiye göre bu sonuca varmak son derece basittir. Zaten paranın icadından epey zaman geçtikten sonra devletler paralarını altından basmaya başlayınca bu durum doruk noktasına varmış oldu…:)

Şu İş İlgini Çekebilir:  Altına yatırım yapmak güvenilir mi?

Günümüzde altın; mücevherat, aksesuar ve yatırımın yanı sıra; güçlü iletkenlik, dayanıklılık gibi özelliklerinden dolayı elektrik-elektronik sanayisinde de bol bol kullanılmaktadır.

Bugün dünya üzerinde kalan altın cevherinin; yer kabuğunun yaklaşık milyonda biri kadar olduğu tahmin edilmektedir. Bu küçük kesir sizi yanıltmasın; insanlık için muazzam bir rezervdir…:)

Ayrıca bir dipnot olarak; dünya üzerinde işlenmiş olarak bulunan altın madeninin yarısından fazlası hükümetlerin ve bankaların elindedir.

Yorum yapın